Bine te-am regăsit!
Mulțumim că ai rămas în continuare alături de noi! Este o perioadă foarte importantă pentru adacity, pentru căăă… 🥁 dorim să ne extindem echipa!
Așa că dacă îți dorești să lucrezi alături de noi sau știi oameni talentați cărora le-ar face cu ochiul pozițiile de Account Manager, Technical Marketer sau PPC Specialist, ne-ar ajuta foarte tare să ne scrii sau să împărtășești vestea. 😊
Pentru detalii și aplicații poți intra pe adacity.ro/cariere/.
Mai departe, hai să ne punem la curent cu ce mai e nou prin marketing și business, shall we? 😉
În ediția de azi:
- În ciuda confidențialității Apple, unele aplicații te spionează oricum.
- Alegerile hamsterilor în materie de crypto sunt la fel de bune (dacă nu mai bune) decât cele ale experților.
- Apple lucrează la funcții de detectare a depresiei.
- TikTok e oficial în topul aplicațiilor cu peste un miliard de utilizatori, alături de Facebook, YouTube și Instagram.
- Înțelege cum se potrivesc cuvintele-cheie pe care le-ai ales cu strategia ta de Google Ads.
- Microsoft vine cu device-uri noi.
- În Uniunea Europeană va fi permis un singur tip de încărcător.
- Până și NSA și CIA folosesc ad blockers.
Digital & Media
🔸 Mark Zuckerberg începe să arate utilizatorilor povești pro-Facebook, pentru a se distanța de scandaluri.
🔸 Ai observat și tu că e din ce în ce mai mult „conținut sponsorizat” pe Amazon? Nu, nu este imaginația ta: business-ul de publicitate al companiei este imens. Și crește. Gigantul de ecommerce a trecut de mult de Microsoft. A devenit a treia cea mai mare platformă publicitară din America, după Google și Facebook.
🔸 Twitter permite bacșișul cu Bitcoin și intenționează să lase utilizatorii să-și autentifice NFT-urile.
🔸 LinkedIn: acest ghid îți oferă toate detaliile despre LinkedIn Ads, cum ar fi tipurile, costurile și modul lor de difuzare pe platformă.
🔸 Instagram ia o pauză de la dezvoltarea aplicației lor pentru copii, susținând că sunt necesare mai multe cercetări.
🔸 Pe iPhone, ai la dispoziție acum un buton care spune Ask app not to track. Dar, în culise, unele aplicații continuă să spioneze oricum. Washington Post a investigat cum funcționează acest truc al anumitor aplicații.

Sursă foto: Washington Post
🔸 Dacă ai încercat vreodată să cauți pe Google unul dintre acele videoclipuri TikTok sau Instagram despre care toți prietenii tăi vorbesc – cum ar fi cântecele marinărești sau dansul Renegade – cu siguranță ai observat ceva. Videoclipurile nu apar. Google încearcă să remedieze acest lucru, dar nu există nicio garanție că va avea succes.
Directorii de la Google au negociat cu companiile-mamă ale aplicațiilor video, ByteDance pentru TikTok și Facebook pentru Instagram, pentru a obține datele de care au nevoie ca să indexeze și clasifice videoclipurile.
🔸 TikTok s-a alăturat unui club exclusivist de aplicații cu peste un miliard de utilizatori activi lunar. Niște matematică: utilizatorii americani petrec acum 24,5 ore în aplicație în fiecare lună, ceea ce înseamnă că milioane de americani își vor petrece probabil 12 zile din viață pe TikTok anul acesta.
🔸 Douyin, echivalentul TikTok în China, limitează copiii la 40 de minute pe zi. Mai mult decât atât, persoanelor sub 14 ani li se va interzice utilizarea aplicației între orele 22:00 și 6:00.
🔸 Noile update-uri pentru platforma de reclame a Reddit includ:
- recomandări de licitare;
- funcția de editare îmbunătățită;
- performanța îmbunătățită a sistemului.
🔸 LinkedIn a lansat o nouă funcție numită Articles For Pages, care va permite companiilor să publice conținut de formă lungă. Pe lângă aceasta, LinkedIn lansează alte două noi funcții:
1. Evenimente live LinkedIn;
2. Modalități de optimizare și măsurare a construirii de brand cu LinkedIn Ads.
Cum se potrivesc cuvintele cheie pe care le-ai ales cu strategia ta de Google Ads?

Sursă foto: MarTech
Ch-ch-ch-ch-changeees! 🎵 Lumea publicității se schimbă mereu cu Google. Ești gata să ne jucăm de-a șoarecele și pisica cu cele mai noi schimbări făcute de Google în algoritmul de Ads?
Uite și sfatul cel mai important, direct din primul paragraf. Folosește broad match în combinație cu Smart Bidding. Această strategie te ajută să accesezi mai multe căutări relevante și să ai parte de conversii mai multe.
Dar hai să vedem de ce este o strategie bună. Iată trei lucruri de știut despre keywords matching pentru strategia ta de Google Ads:
1. Care sunt intențiile tale? Multe dintre actualizările Google din ultimii ani au fost legate de intenția utilizatorilor. Putem citi minți? Nu. Se pot apropia modelele și algoritmii de asta? Cu siguranță.
Dar uneori căutările lungi sau complexe pot avea intenții greu de tradus. Cuvintele cheie cu potrivire amplă se pot asocia cu o mulțime de expresii de căutare și pot asocia cuvintele cheie între ele pentru rezultate care sunt mai relevante pentru intenția utilizatorului.
De exemplu, o căutare a utilizatorului foarte specifică, cum ar fi ”Pinion pentru cutia de viteze Mercedes Benz 2010” poate fi asociată cu un cuvânt cheie cu broad match cum ar fi ”piese auto” deoarece Google înțelege că acestea sunt asociate, deși nici unul dintre cuvintele din căutare nu se potrivește cu keywordul ales de tine.
2. Exact match keywords. Google nu dezvăluie niciodată formula secretă, dar ne oferă câteva ingrediente pe ici, pe colo.
Ce trebuie să reții referitor la update-ul pentru exact match keywords este că de acum înainte, dacă există două cuvinte cheie care ar fi eligibile pentru o anumită căutare, va fi ales întotdeauna cel care este identic cu cel căutat de utilizator.
Exemplu: Dacă ai două cuvinte cheie adăugate în listele de keywords ”restaurant sushi lângă mine” și ”restaurant sushi”, iar utilizatorul caută ”restaurant sushi lângă mine”, întotdeauna cuvântul preferat pentru afișarea ad-urilor va fi ”restaurant sushi lângă mine”. Înainte nu funcționa așa algoritmul și ar fi putut fi afișate ad-urile pentru oricare dintre cei doi termeni de căutare.
3. Mentalitatea de grup. Nu vorbim aici despre efectul de turmă, ci despre organizarea campaniilor tale.
De dragul urmăririi și optimizării reclamelor, Google ne reamintește de importanța organizării campaniilor și ad-urilor în grupuri relevante din punct de vedere tematic, pentru a ne asigura că cele mai relevante reclame vor fi afișate atunci când ne dorim.
În același timp, acum Google ia în considerare și alte semnale de relevanță pe lângă Ad Rank, atunci când alege ce cuvânt cheie să fie selectat. Relevanța este determinată prin observarea sensului cuvântului cheie, a sensurilor tuturor cuvintelor din ad group și a landing page-urilor folosite în acel ad group.
În general, Google a simplificat procesul de potrivire al cuvintelor cheie la crearea reclamelor. Însă, Google sugerează întotdeauna să experimentezi cu pagina de Recommendations și să explorezi sugestii de cuvinte-cheie în Smart Bidding.
Vezi aici anunțul complet de la Google referitor la cuvintele cheie pentru cazuri specifice și exemple de keyword matches.
Business & Tehnologie
🔸 Un videoclip viral de luna trecută arată 15 clădiri de apartamente neterminate, înalte, demolate în câteva secunde. Toate acestea fac parte din posibilul scenariu de faliment al Evergrande (cel mai mare dezvoltator de imobiliar din China). Citește mai multe despre asta aici.
🔸 Microsoft a anunțat o mulțime de noi device-uri, inclusiv un nou laptop vârf de gamă (care se poate plia și care are un suport în spatele ecranului).
🔸 „În prima mea zi la Clubhouse, mi-am propus să construim aplicația noastră pe Android de la zero. Construirea unei aplicații Android de la zero, însă, nu este o șansă pe care o ai prea des ca inginer – și a o face de la zero la 100 în zece săptămâni cu o echipă minusculă ne-a obligat să ne dăm seama de lucruri pe măsură ce le făceam, cât de repede puteam.” – Mopewa Ogundipe, inginer software. Întreaga poveste a construirii aplicației aici.
🔸 UE va cere ca dispozitivele mobile să utilizeze toate un singur tip de încărcător (USB-C). Cel mai mare pierzător aici este Apple, care de foarte mult timp insistă să echipeze dispozitivele sale cu portul lightning.
🔸 Hamsterii traderi de crypto sunt un nou experiment care vrea să transmită că șansa aleatorie este o strategie de investiții la fel de sigură ca opțiunile oricărui expert. În cartea sa din 1973, A Random Walk Down Wall Street, economistul Burton Malkiel a scris: „O maimuță legată la ochi care aruncă săgeți ar putea alege un portofoliu care ar funcționa la fel de bine ca unul ales cu atenție de experți.”
Teoria a fost testată și în 2018 de scriitorii de la Wall Street Journal, care au făcut selecții de stocks aruncând random săgeți pe o tablă. După un an, selecțiile de pe tabla de darts au învins profesioniștii cu 27%.

Sursă foto: BBC, biroul lui Mr. Goxx 🐹
🔸 NSA și CIA folosesc ad blockers, pentru că publicitatea online este foarte periculoasă.
🔸 Interzicerea criptomonedelor: autoritățile de reglementare chineze consideră acum că toate tranzacțiile crypto sunt ilegale. Această politică vine la câteva luni după ce China a interzis exploatarea activelor de crypto. Ei bine, este al 10-lea an consecutiv în care continuăm să primim vești proaste despre crypto din China. Rămâne de văzut ce este adevărat și care sunt știrile false menite să manipuleze piața.
🔸 Rolex, o companie renumită și pentru calitate, dar și pentru faptul că este de obicei destul de tăcută, a anunțat că raritatea ceasurilor sale se datorează unor factori externi, nu unei strategii interne.
🔸 Google își reduce procentul de încasări din vânzările terților în marketplace-ul de cloud de la 20% la 3%, echivalând cu taxele Microsoft.
🔸 Apple lucrează la funcții iPhone care să ajute la detectarea depresiei și a declinului cognitiv. Compania lucrează cu UCLA și Biogen pentru a vedea dacă datele sensibile cum ar fi expresiile faciale ar putea semnala probleme de sănătate mintală.
Campanii Cool: Alpha Food transformă părinții fast-food-ului în vegani
Cei mai renumiți consumatori de carne din America s-au unit pentru a da în judecată compania Alpha Foods pentru că i-a transformat accidental în vegani.
La proces participă un clovn, un domn din sud și o fată cu codițe roșii (oare cine or fi?). Celebrul trio caută despăgubiri datorită poftei noi, intense, pentru burgeri, burritos și nuggets fără carne, și alte alimente pe bază de plante pe care le-au experimentat. Nu s-au mai putut opri după ce au gustat produsele Alpha Foods.
Andrei David este fondatorul agenției digitale ADACITY și are peste 10 ani de experiență în marketing digital. El este specializat în crearea de strategii de marketing eficiente, generarea de lead-uri și performance marketing. Andrei este cunoscut pentru obținerea unor rezultate excelente pentru clienți din domenii ca Real Estate, Medical sau Media.